b'Ambionjaarverslag 2023 Ambionjaarverslag 20231.1Strategisch beleidsplan 2023-2027 Vanuitonzekernwaardengevenwevormeninhoudaanonsonder- scholen(horizontaleverbinding,professioneleleergemeenschapDitjaarhebbenwijonsnieuwekoersplan2023-2027afgerondenbinnen wijs.Zijzijndebakenswaarwealtijdopterugkunnenvallenendie enintervisie).Directeurenenmedewerkershebbenhierdoorveel1.1deorganisatieingevoerd.MetdetitelGajemeeopreis?nodigenwe onzeorganisatiekenmerken: mogelijkhedentotkennisuitwisselingensamenwerking.PROFIEL demedewerkers,maarooksamenwerkingspartnersenstakeholdersVertrouwenVakmanschapVerbindingVindingrijkheid Directeurenenhunteamszijnenwillenverantwoordelijkzijnvooruitomsamenmetonshetonderwijsvooronzeleerlingenvormte hetprimaireproces.Hetservicebureaustimuleert,faciliteertengevenenonzeambitiesdaarinteverwezenlijken. Debasisisbelangrijk!Eenstevigeonderwijsbasisgeeftdraagkracht ondersteuntdaarbij.Hetstrategischbeleidsplanbestaatuithetidentiteitsbewijsenkoers- voorambities.Daaromvindenwijhetbelangrijkomblijvendte Debestuurderzalzonodig(bij)sturenmaarhetproceszijngangplaneniseenbasisenrichtlijnvoordetoekomst.Hethelptonsom werkenaanhetverbeterenvanonzebasiskwaliteit.Onzekwaliteits- latengaanalsscholenopkoersliggenwatbetreftkwaliteitenambitie.tegaanmetdeuitdagingenwaarwevoorstaan,zoalsvoldoendeen cultuurheeftin2022vandeinspectieeengoedgekregen.Maar Externisdebestuurderverantwoordelijkvoorhetzoekennaarenvoldoendekwalitatiefgoedeleerkrachtenenhethandhavenenver- daarmeezijnwenogniettevreden.Alshetgaatomderesultaten hetsignalerenvankansenensamenwerkingsmogelijkhedenomdesterkenvankwalitatiefgoedonderwijsendeveranderingenin vanonsonderwijsdankunnenwijbeterenmoetenenwillenwe organisatieteversterken.demaatschappij. nogeenkwaliteitsslagmaken.Hiervoorhebbenwedrieaandachts- Wereldburgerschap HetidentiteitsdocumentenkoersplanvanAmbionvormenophoofd- puntenbenoemd: Naastdebasisvaardighedentaal,rekenenendigitalegeletterdheidlijnendestrategischebasisvoordescholen.ElkeschoolgeeftvanuitAantrekkelijkwerkgeverschap vormtwereldburgerschapdebasisvanonsonderwijs.Wijbeschouwendezebasisopeeneigenwijzeinvullingaandeschool-onderwijsvisie iedermensalswereldburgerenonzeleerlingenalswereldburgersen-profilering.DaarbijisdevisualisatievanhetkoersplaninonseigenDraagkrachtvandeorganisatie indedop.WereldburgerschapuitzichingedragdatrechtdoetaanVuurtorenmodelhelpend.DekoersthemaszijnnadrukkelijkterugProfilering deprincipesvanwederzijdseafhankelijkheidindewereld,degelijk-tevindenindeschool(jaar)plannenmeteenuitwerkinginduidelijke, waardigheidvanmensenendegedeeldeverantwoordelijkheidvoormeetbareofmerkbaredoelen.Hetschoolplanenschooljaarplanzijn Onzemissieisgeslaagdalsweindezekoersplanperiodesameneen hetoplossenvanmondialevraagstukken.Allescholenlerenkinderentevindenopdewebsitevandeschool. prachtigereishebbengemaaktwaarbijweonderwegvanuitonzeeigen omconstructiefbijtedragenaanonzesamenlevingmetrespectrollenoptimaalenmaximaalhebbengewerktaanhetrealiseren vooranderenendewereld.OnzeopenbareidentiteitishierbijeenOnze(nieuwe)koersthemasbordurendeelsvoortopdekoersuit- vanonzedoelen.Inde(nieuwe)havenaangekomen,krijgenwevan belangrijkuitgangspunt.sprakenuitonsvorigekoersdocumentenzijndeelsnieuw.Bijde oudersenkinderenterugdatzedoorhetonderwijsoponzescholentotstandkomingvanhetnieuwekoersplanhebbenweorganischhet volvertrouwendewereldtegemoetgaan. Iedereen is welkom!vorigekoersdocumentgevalueerd.Sommigethemaszijnopnieuw Onzescholenvormeneenafspiegelingvandesamenleving.Weopgenomen,waardoorereenduidelijkedoorontwikkelingenherken- (Be)sturingsfilosofie vindenhetbelangrijkdatkinderenenprofessionalsmetverschillendeninginhetkoersplanzit.Daarnaastzijnnieuwethemastoegevoegd Wijhebbeneenstijlvanbesturenensamenwerkendiepastbijonze achtergrondenelkaarontmoetenensamenoptrekken.Dekrachtenzijnvooraldedoelenaangescherptengeconcretiseerd.Wezijndan filosofievanVertrouwenenverbinding.Steedszoekenwijdebalans vanhetopenbareonderwijszitinhetfeitdatkinderenvanoudersooktrotsoponzenieuwestrategischekoersdiebreedgedragenwordt tussenwatisgoedvoordeindividuelescholenenwatisgoed vanallegezindtenmetelkaarnaarschoolgaan,metelkaarlevenenindeorganisatie.Hetplaninspireert,geeftenergieenstructuurom voorhetcollectief?.Wijhebbendeprincipilekeuzegemaaktom metelkaarleren(bron:VOO).Diversiteitindescholenzienwealsplanmatigonsonderwijsverderteontwikkelen. deverantwoordelijkheidlaagindeorganisatieteleggen,vanuithet kracht.Hetbiedtveelmogelijkhedenomelkaartelerenbegrijpenenvertrouwendatdeontwikkelingdanvanbinnenuitopgangkomten vanelkaarteleren.Datvraagtvaniedereenvertrouweninzichzelfookdaadwerkelijkbeklijft.Omdieredenwerkenwijmetclustersvan enindeander.KLIK HIER VOOR ONS KOERSPLAN 2023-2027 Eshuis Registeraccountants B.V. Voor waarmerkingsdoeleinden KLIK HIER VOOR ONS IDENTITEITSBEWIJS behorend bij controleverklaring d.d. 27 mei 2024 8 9'