b'Ambionjaarverslag 2023 Ambionjaarverslag 202311.1 Profiel 1.1Missie StichtingWewillenvooruitkijkennaardetoekomstenzoalertzijnopmaatschappelijkeontwikkelingenMissie endaarnaarhandelen.SchoolontwikkelingdoenwijonderzoeksmatigenwaarmogelijkAmbionPROFIEL baserenwijonsopgedegenonderzoek.ZorealiserenwijeigentijdsenkwalitatiefgoedVisie onderwijsvooralonzeleerlingen.Onzemissieligtbesloteninonzenaam:AmbionstaatStrategisch beleidsplan 2023-2027 voorAMBitieInONderwijs.In dit hoofdstuk laten weVisie(Be)sturingsfilosofie Oponzeopenbarebasisscholendoenweiederedagalleswatmogelijkisomonzeleerlingenzien wie Ambion is.Wereldburgerschap zichzooptimaalmogelijktelatenontwikkelen.Daartoestimulerenwezowelbijonzeleer-lingenalsonzemedewerkerseenopen,onderzoekendeennieuwsgierigebasishouding.Iedereen welkom! Vertrouwen,verbindingenontwikkelingzijndepijlersonderonzeaanpak.Onzescholenwerkenintensiefsamen,maarhebbenookiederhuneigengezicht.DoorkrachtentebundelenishetmogelijkomkennisuittewisselenenvoorzieningenteWaar staan we voor?1.2 Organisatie delen.Zowordenweeensteedssterkereonderwijsorganisatie;eenstevigfundamentBestuur voorhetonderwijsinderegioZuid-Friesland,nuenindetoekomst.Hoe ziet onze organisatie eruit?Scholen Onzescholenbiedeneenveilige,eigentijdseenuitdagendeleeromgeving.Hiercrerenwekansenvoorleerlingenomelkaarteontmoeten,samentespelenentewerkenenvanIntern toezicht elkaarteleren.Wedagenonzeleerlingenuitzichteverwonderen,vragentestellenenontdekkingentedoen.Welke scholen maken deel uit van Ambion?OrganisatiestructuurIedermensisuniek.JemagzijnwiejebenteniedereenmagzichopzijneigenmanierOverlegstructuur ontwikkelentoteenverantwoordelijkmensmetrespectvoorzichzelf,deanderendeMet wie werken we samen? omgeving.Wereldburgerschapvormtdebasisvanonsonderwijs.WijbeschouweniederGMR mensalswereldburgerenonzeleerlingenalswereldburgersindedop.MetonsonderwijsSamenwerkingspartners bereidenwehenvoorophetlevenineeninclusieveenmulticulturelesamenleving.Klachtenbehandeling Weziendeschoolalseenminimaatschappij,eenoefenplaatsdieleerlingenvoorbereidtophunrolalskritischeensociale(wereld)burger.DoorbijonzeleerlingenenmedewerkersGovernance en code goed bestuur ondernemendenzelfredzaamgedragtestimulerendragenwebijaaneensamenlevingwaarinmensenvanuitzelfvertrouwenvormkunnengevenaanhuneigenleven,genspi-Functiescheiding Eshuis Registeraccountants B.V. reerddoorhundromen,wensenenbehoeften,inontmoetingendialoogmetanderenendewereld. Voor waarmerkingsdoeleinden behorend bij controleverklaring d.d. 27 mei 2024 6 7'