b'Ambionjaarverslag 2023 Ambionjaarverslag 2023Personeelwordenzoveelmogelijkduurzamekeuzesgemaakt.Opstellenenvaststellenjaarverslagvorigboekjaar.RaadvanToezicht.Hiervoorisin2023eeneersteaan- belangrijkstebudgethouderszijn,naastdebestuurder,Ookin2023heeftAstridHuitema(BCN)derolvanBe-Daarbijvalttedenkenaanzonnepanelen,ledverlich-Ditbetrefteenbestuursverslagendejaarrekening.zetgemaakttoteeninstrumentwaarindejaardoelen debeleidsadviseursendedirecteuren.ZijhebbeninhetleidsadviseurHuisvestingenFacilitairopzichgenomen.tingengoedeisolatie.BijnieuwbouwenrenovatieindeHetiseenverantwoordingsdocumentoverhetvanhetkoersplan,dedaaraangekoppeldebegrotingsproceskunnenaangevenwatdeplannen,Daarnaastiszijbetrokkenbijdenieuwbouw-enrevitali-gemeenteHeerenveenishetuitgangspuntENGengevoerdebeleidendecijfermatigepositievandebeleidsdoelenendewijzevanmeetbaar/merkbaarzijn investeringsaanvragenenbijzonderewensenvoorhetsatieprojecten.Inhetnajaarvan2023isdewervingopge-speeltcirculariteiteengroterolindeplannen.stichting.Geplandeoplevering:Februaritotenmetopgenomen.Wewillenhetschooljaar2023-2024 komendejaarendedaaropvolgendejarenzijn(bijvoor-startvoorvasteinvullingvandefunctie.Begin2024zalde aprilvaneenkalenderjaar.benuttenomditinstrumentverdertetestenente beeldopgebiedvanpersoneel,scholing,materilezakennieuwecollegabeginnen.Opstellenenvaststellenvanhet(meerjaren-)bestuurs-ontwikkelen,zodatdeeersteversieinhetschooljaar eninvesteringen).DebeleidsadviseursbesprekenhunAmbionwilookvoordekomendejarenkwalitatiefduur-formatieplanvoorhetvolgendschooljaar(beleidsmatige2024-2025ingebruikgenomenkanworden.Indedoor- domeinbegrotingmetdedirecteuren.DezemaniervanRommertTalenconcirgevanHetVogelnestisvast zaamopenbaaronderwijsvoorderegiogaranderen.Huis-ontwikkelingzalertevenseenkoppelingkomenmetde begrotenvergrootdebetrokkenheidbijdekeuzesdiezijnvoor1dagindeweekbovenschoolsfacilitairmedewerker.enformatieffinancileplanning).Oplevering:Meivan(meerjaren)begroting.Oplevering:januarienjulivan gemaaktvoordebegroting.HijondersteuntdeadviseurHuisvestingenFacilitairbij vestingheeftnadrukkelijkedeaandachtvanhetbestuurineenkalenderjaar.hetkalenderjaar.uitvoerendezakenrondomhetdomeinHuisvestingen relatietotprofileringenhetbiedenvaneenaantrekkelijkeOpstellenvande9-maandrapportagevaneenFacilitair. leer-enwerkomgeving.kalenderjaar.DezebestaatuitsluitenduiteenVerwachte toekomstige ontwikkelingenfinancilerapportagemetbetrekkingtotdestaatvan Allocatie van middelenHetbestuurontvangtmiddelenvanhetMinisterie.Alletoe-Eengreepuitdeprojectenenactiepuntenvoor2024: B. Financinbatenenlasten,eenaantalanalyses,eenforecastvan kenningenwordendaarbijberekendopschoolniveaumaar Nieuwbouwproject De Greiden:selectieadviseursen Financieel beleiddestaatvanbatenenlastenvoorhetkalenderjaar, beschikbaargesteldopbestuursniveau.Dekostenvanhet ontwerpgereedmaken. HetfinancieelbeleidvanStichtingAmbioniseropgerichtrisicosenhetverloopvandevermogenspositievande bestuur,servicebureauendebovenschoolsemiddelenomzoveelmogelijkmiddelenbeschikbaartestellenvoorstichting.Dezerapportagewordtbesprokenmetde makenonderdeeluitvandetotalestichtingsbegroting. Nieuwbouwproject Albertine Agnesschool:selectie hetprimaireproces.Daarnaastishetfinancieelbeleideropdirectiesvandescholenenvoorgelegdaande Voordebepalingendeverdelingvandemiddelengelden projectmanagementbureau,adiveursenontwerpmaken. gerichtdecontinuteitvandeorganisatietewaarborgen.GemeenschappelijkeMedezeggenschapsraad(GMR) devolgendeuitgangspunten: Renovatieproject Ekke de Haaninsamenwerkingmet Deontvangenfinancilemiddelenzijn,waarmogelijk,endeRaadvanToezicht.Oplevering:Oktobervaneen Kinderwoud:adviseursenuitvoerendepartijen gekoppeldaandestrategischedoelenendespeerpuntenkalenderjaar.Onderlingesolidariteitengezamenlijke selecteren,uitvoeringrevitalisatiemetalsdoeleind vanbeleidvandeorganisatie.HiermeewordtvoldaanaanOpstellenenvaststellenmeerjarenbegroting.Indeverantwoordelijkheid; 2024gereed. hetuitgangspuntvanhetbestuurdatdebegrotingpastbijmeerjarenbegrotingisdeeersteschijftevensdeUitgaanvanwathebbenwenodiginplaatsvan Verhuizing ServicebureaunaarsboItOerset. hetgevoerdebeleidvanstichtingAmbion.begrotingvoorkomendkalenderjaar.Hetgeheelwordtwaarhebbenwerechtop; Europese aanbesteding nieuwmeubilair Planning en controlvoorgelegdaandeGMRendeRaadvanToezicht.DeBovenschoolsorganiserenwaarhetkanenop Planvorming VeerbusDeSchakel,DeYnset, Eengoedeplanningencontroliseropgerichtomdedoel-RaadvanToezichtlegtdebegrotingtergoedkeuringschoolniveauwaarhetmoet; Trijegeasterhonk(OpenIslesconcept). stellingenvandeorganisatieterealiseren.DeinstrumentenvooraandeGemeenteraad.NagoedkeuringdoordeDeuitgavenwordengoedgemonitord; gemeenteraadvolgtdevaststellingdoorhetCollege Planvorming over normatieve overcapaciteit- vanplanning(sturing)zoalshetkoersplan2023-2027endevanBestuur.Oplevering:Najaarvanhetkalenderjaar.Erbestaateenprofessionelecultuurvanelkaar locatiegericht.OBSAkkrumheeftconcreteplannen meerjarenbegrotingzorgenvoorsturingbinnendeorgani-Monitoringvoortgangkoersplan2023-2027.Omdeaanspreken; omvoordezomervan2024ruimteterugtegevenaan satie.Deinstrumentenvandecontrol(beheersing),zoalsrealisatievandedoelen,zoalsbenoemdinhetkoersErblijftruimtebestaanenerzijnprikkelsvoor degemeenteHeerenveen. detussentijdsevoortgangsrapportages,managementrap-plan2023-2027tekunnenmonitoren,vindttweekeerondernemerschapvanschoolteams/directeuren.Contractmanagementinsamenwerkingmetde portageendefinancilejaarrekeningzijnbedoeldomdeperjaareenevaluatieplaatsinhetbeleidsteamen DeRaadvanToezichtheeftindecember2022de BeleidsadviseurBedrijfsvoering. voortgangvandeplannentemetenenindiennodigbijtehetdirectieoverleg.Hiervanwordtverslaggedaaninde meerjarenbegroting2023-2026goedgekeurd.De Eshuis Registeraccountants B.V. sturen.Bijdestichtingbestaatdeplanning-encontrolcy- Aandacht voor Duurzaamheid:bijhetonderhoud clus(ophoofdlijnen)uitdevolgendeonderdelen: Voor waarmerkingsdoeleinden behorend bij controleverklaring d.d. 27 mei 2024 42 43'